Subject: FW: Kõrvalmaantee_19306_Tõlla-Kamali_tee_km_6,142-7,817_truubid
From: "Peeter Karpa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Karl Õigus <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Sep 2025 08:28:08 +0300

Tere!

Tänan info eest maaparandussüsteemide toimimise tagamiseks Tõlla-Kamali 
teel.

29.08.2025 teostas Maa- ja Ruumiamet samal teel ülevaatuse Tõlla-Kamali tee 
truubil km 8,2444 truup D0,5m. Karaski maaparandusehitisel teostab maaomanik 
maaparandussüsteemi hooldustöid

Truup kraavil km 8,2444 on 2/3 ulatuses  täitunud settega, mis halvendab 
maaparandussüsteemi toimimist. Truubi läbimõõt 0,5m on piisav tagamaks 
liigvee juhtimist suublasse. Vajalik sette eemaldamine.

Truubi km8.2444 korrastamine on mõistlik liita nelja varasema truubi 
korrastamisega Tõlla-Kamali tee lõigul.

Lugupidamisega,

Peeter Karpa

peaspetsialist I Maaparandushoiu büroo
+372 59192 122

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee/> www.maaruum.ee

Roheline 64/ Pärnu 80010/ Pärnumaa

From: Karl Õigus <[email-masked]>
Sent: Friday, July 25, 2025 11:07 AM
To: Peeter Karpa <[email-masked]>
Cc: Meelis Saat <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: RE: Kõrvalmaantee_19306_Tõlla-Kamali_tee_km_6,142-7,817_truubid

Tere

Truupide allalaskmine on planeeritud teostada hiljemalt september 2025.

Lugupidamisega

Karl Õigus

Korrashoiu projektijuht

Transpordiameti teehoiuteenistus korrashoiu ja liikluskorralduse üksus lääne 
osakond

+372 5863 1396

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Peeter Karpa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Friday, June 27, 2025 8:15 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Karl Õigus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kõrvalmaantee_19306_Tõlla-Kamali_tee_km_6,142-7,817_truubid

Lugupeetud Transpordiamet!

Saarde vallas Tõlla külas on teostatud  Keskuse I (Tihemetsa) 
6113730010071/001; 6113730010100/001; 6113730010090/001 
maaparandussüsteemidel (ehitatud 1961) eesvoolude uuendamine. 
Eesvoolukraavidel asuvad 19306 Tõlla-Kamali tee truubid km 6,142-7,817. 
Truubid on uuendatud 2006 aastal ning vanad betoontruubid asendati 
plasttruupidega D600. Eesvoolukraavid olid selleks ajaks toimetanud 45 
aastat. Truupide vahetusel ei pööratud tähelepanu olemasoleva 
drenaažisuudmete kõrgusele kraavi põhja suhtes, samuti aastatega kogunenud 
settele kraavis. Pärast uuendustööde läbiviimist eesvoolukraavidel (järgneb 
ka drenaažisüsteemide rekonstrueerimine) on teetruupide sissevoolukõrgused 
takistuseks kraavi tühjenemisel liigveest. 13.06.2025 Maa- ja Ruumiameti 
poolt teostatud ülevaatusele tuginedes (lisan kirjale fototabeli hetke 
olukorrast) on eesvoolukraavide sihipärase toimimise tagamiseks vajalik 
teostada Tõlla-Kamali nelja truubi (uuendatud maaparandussüsteemi 
eesvoolukraavidel) hooldustööd. Hooldustööde käigus on vajalik Tõlla-Kamali 
tee truupide (km6,142, km6,409, km6,997 ja km7,817) sissevoolu kõrgusi 
(kõrguste mõõdistuse protokoll lisatud) alandada  0,20-0,39m.

MaaParS §47 lg (1) Maaparandussüsteemis on keelatud takistada veevoolu ja 
paisutada vett, kui selleks puudub käesoleva seaduse §50 kohane Maa- ja 
Ruumiameti luba või kooskõlastus. Palume maaparandussüsteemi 
eesvoolukraavidel asuvate Tõlla-Kamali kõrvalmaantee (km 6,142-7,817) 
truupide hooldustööde teostamisest teavitada Maa- ja Ruumiametit enne 
hooldustöödega alustamist.

Peeter Karpa

peaspetsialist I Maaparanduse osakond
+372 59192 122

Maa- ja Ruumiamet
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.maaruum.ee/> www.maaruum.ee

Roheline 64/ Pärnu 80010/ Pärnumaa